Oldalak

2014. március 12., szerda

Megkésve bár...

Megkésve bár, de törve nem- tartja a mondás.
Én is így jártam a farsangi szalagos fánkkal.
Mikor elmúlt a nagy karácsonyi forgatag és lekerült a fánkról (nem a süteményről, hanem a szúrós, friss illatú örökzöld növényről, amit idén a kertünkből hoztunk be!) a sok dísz,
megszületett bennem az elhatározás, hogy idén biztosan eszünk farsangi fánkot!
Szeretjük nagyon, de van bennem egy kis távolságtartás a készítésével kapcsolatban.
Hát, nem is olyan pici az a távolság, ha évente egyszer veselkedek neki! Hehe!
A lényeg a lényeg, hirtelen arra eszmélek, hogy vége a farsangnak, s már húshagyó kedd is elmúlt már,
fánk meg sehol!
Ez mégsem járhatja!
Megcsináltam, megettük, de jó volt!
Itt a kedvenc receptem hozzá:

Hozzávalók:
500g liszt
20g élesztő
20g porcukor az élesztő felfuttatásához
25g porcukor
50g margarin
2 tojás sárgája
5 ml só
kb 4dl tej
kb 1l olaj a sütéshez

1. az élesztőt a 20g porcukorral, 3 ek lisztet adva hozzá és 2 dl langyos tejjel felfuttatjuk
2. a lisztet megmelegítjük (én beraktam a mikróba fél percre, akkor finom, meleg tapintású lett), majd elkeverjük benne a sót
3. bezárjuk az ablakot, ajtót, vége a szellőztetésnek!
4. a tojás sárgákban elkeverjük a többi cukrot, majd
5. a habos kovászhoz adjuk
6. felmelegítjük a margarint, hogy folyós legyen, azt is a kovászhoz adjuk
7.összekeverjük a liszttel és a melegített tejjel

Lágy kalácstésztát kapunk, amit fakanállal, vagy géppel tudunk dagasztani.
Kb 20 percig, míg jó hólyagos lesz.
Letekarjuk és egyenletes, meleg helyen kelesztjük, másfélszeresére.
Majd lisztezett deszkára borítjuk és szépen ujjnyi vékonyra nyomkodjuk, és például egy pohárral szaggatjuk.
Közepesen forró olajban sütjük, mindkét oldalát aranybarnára.
Papírral bélelt szűrőben lecsepegtetjük.
Porcukorral, folyós lekvárral megesszük.


"futkos" az élesztő

pontosan 500g liszt
a tojások sárgái és a porcukor


felkészülés a nyújtásra,
és tádám, ennyi, nincs több képem;
mert az események irtóra felgyorsultak!
És amikor kisült mindegyik, azonnal neki kellett állnunk az evészetnek!


Pár meglátás, tipp:
-ne huzatos helyen készítsd a tésztát, megfázik szegény és nem akar szép magasra kelni úgy
-ne sajnáld az izom munkát, megtérül a sok dagasztás (én gépi segítség nélkül készítettem, így előre ledolgoztam egy pár kalóriát)
-előre találd ki, hogy mivel szaggatod majd ki (mikor "nyakig" tésztás vagy, nem jó buli a szaggató után kutatni, legalább is én így tapasztaltam, hihi)
-ha serpenyőben sütöd, míg a végére érsz, tartsd az elkészült, lecsepegtetett adagot langyos sütőben, kb 50 fokon; így friss és meleg marad!

Érdemes kipróbálni, ha el is múlt farsang ideje ;P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írd, mire gondolsz: Say what You have to say: