Oldalak

2013. február 20., szerda

házi müzli á la Karen




Ma egy másik régi, igen kedvelt, jól bevált receptet hozok:
házi müzli, idegen nevén granola.
A receptet több, mint 13 éve kaptam egy nagyon kedves ismerősünktől.
Nagyon szeretem készíteni, mert amellett, hogy ropogós és illatos; mikor esszük, mindig eszembe jut, hogy láttam ahogy készült. A hozzávalókat magam válogattam össze. Nekem ez kincs.
Önmagában, vagy tejjel, vagy joghurt tetején, vagy friss gyümölccsel fogyasztjuk.
A zabpehely mellé teszünk bele sok-sok féle magvat és mézet is.
Mindig egy nagy adaggal készítek, amit jól záródó edénybe teszek. 
Elvileg így sokáig eltartható, de nálunk amúgy se lenne ideje megromlani...




méz, rajta a natúr joghurt, a tetején a granola



Hozzávalók
(kb 4 tepsire való adag)
( 1 cup=236,5 ml)


14 cup zabpehely
1 cup korpa
1cup mazsola
1cup mogyoró
1cup dió
1cup mandula
1cup lenmag
1cup szezámmag
1cup kókusz reszelék
2 teás kanál jófajta só
1cup barna cukor

1,5cup víz
1,5cup olaj (vagy felmelegített zsiradék, mint a pálma, vagy kókuszvaj)
1,25cup méz
3tk vanília kivonat

Összekeverem a hozzávalókat, majd szép vékonyan elterítem a tepsikben.
30-45 percen keresztül sütöm ropogósra, minden 15 percben jól megkeverve. 160C fokos sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ide írd, mire gondolsz: Say what You have to say: